Dynasty tietopalvelu Haku RSS Nivalan kaupunki

RSS-linkki

Kokousasiat:
https://poytakirjat.nivala.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30

Kokoukset:
https://poytakirjat.nivala.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30

Kaupunginhallitus
Pöytäkirja 23.09.2024/Pykälä 339

Edellinen asia | Seuraava asia Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa


 

 

Valtuustoaloite 5.9.2024: Perussuomalaisten valtuustoryhmä/Juha Koski - Nihak ry.:n talouden tilan selvitys

 

Khall 23.09.2024 § 339  

9/00.01.03.02/2024  

 

Ennakkovaikutusten arviointi laadittu: Kyllä [ ] Ei [ ]

 

 Liite: Valtuustoaloite 5.9.2024 Perussuomalaisten valtuustoryhmä/

Juha Koski - Nihak ry:n talouden tilan selvitys

 

Valmistelija 

 Hallintojohtaja p. 040 344 7201

 

Perussuomalaisten valtuustoryhmä/ Juha Koski ovat jättäneet valtuustoaloite 5.9.2024 - Nihak ry:n talouden tilan selvitys.

 

Nivala-Haapajärven Seutu ry Nihak järjestää yrityspalvelut ja hanketoimintaa Nivalassa. Nivalan kaupunki ja valtuusto myöntävät vuosittain yhdistykselle rahoitusta tätä toimintaa varten.

 

Kuntalain 39 pykälän mukaan kunnanhallitus vastaa kunnan taloudesta. Tulevan vuoden 2025 talousarvio suunnittelu on käynnistetty. Talouden sopeuttamisesta on sovittu valtuustossa ja

toimenpiteet on käsitelty kaupunginhallituksessa.

 

Kaupunginhallitus ja -valtuuston päättäjät eivät pysty julkisia lähteitä käyttäen löytämään Nihak ry:n tilinpäätöstietoja, koska yhdistyslain mukaan niitä ei ole pakko lähettää PRH:n yhdistyksen koon

jäädessä sille varatun rajan alle.

 

Aloitteessa esitetään, että läpinäkyvyyden lisäämiseksi Nihak ry tuo kaupunginhallitukselle esille vuoden 2023 tilinpäätöksensä ja tasetiedot.

 

Esittelijä 

 Kaupunginjohtaja Karikumpu Päivi

 

Päätösesitys 

 Kaupunginhallitus merkitsee aloitteen tietoon saaduksi ja antaa edelleen talousyksikölle valmisteltavaksi.

 

Päätös 

 Hyväksyttiin.

 

 

 

OTE: Aloitteen jättänyt, talousjohtaja

 

 

 

 


Edellinen asia | Seuraava asia Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa